Het platte slovenie !!!!!!!!!

Na een paar dagen uitrusten in Hongarije ben ik weer op pad gegaan. Het is een dag fietsen naar Slovenie en hoef dus niet meer in Hongarije te slapen. Gelukkig weer euros en betere wegen. Het lijkt wel een beetje op Oostenrijk met de geraniums aan de balkons. De grens met oostenrijk is dan ook niet ver weg net als de Alpen. Ik dacht dat Slovenie vrij plat was maar het is toch echt allemaal voorgebergte van de Alpen. De hoogste pas die ik over moest was maar 650 meter, maar het is de hele dag op en neer. het landschap is wel erg mooi. Ik ben nu in Ljubiana waar een hoop te bezichtigen is. Ik fiets alleen maar door de stad, want ik heb niet veel zin om ergens in te gaan.

Het is nog drie dagen fietsen en dan ben ik in Venetie, denk ik want planningen willen nog al eens veranderen met dit soort reizen.

Het is leuk om jullie reacties te lezen.Ik heb niet veel meer te melden, het is voornamelijk doortrappen.

Reacties

Reacties

helga&krishna

ha Jer,
het is nu 9 juli, als alles meezit ben je nu in Venetië. Leuk stadje, die prachtige bruggetjes over de kanalen, smalle steegjes, het beroemde San Marcoplein met die kut (excusez moi) duiven en de gondels. Zou je echt moeten doen zo'n gondelvaart. Mijn herinneringen scheuren open want ik ben ooooooooit heel lang geleden met Donald 1, tijdens onze motorreis door Europa ook in Venetië geweest. Jij was toen 4 en ik net 18, hahaha!Ik heb net mn fotoboek er even bij gepakt, foto's uit 1974 :)- echt leuk! Niks digitaal, gewoon papieren fotoos met een geschreven verhaal erbij.....
Na Venetië ga je richting Turijn en via Lyon naar boven?
Fijn dat je fiets het zo goed houdt en je nieuwe brander het goed doet. Kan je hem overal vullen?
Ik heb trouwens e-reader gekocht, dezelfde die Linda heeft, bevalt uitstekend.
Gister was Jesse jarig, we zijn 's avonds naar zn verjaardag geweest. Aldaar heb ik natuurlijk opgeschept over jouw fietsinspanningen. Je krijgt de groeten van Justin (2.08m)
Nou, je bent weer bij. Wij gaan zo naar Nijmegen. Krish gaat naar een soort reunië van al die ouwe hippies met nu vooral veel grijs haar of kaal. Ik ga met Bente gezellig naar Daphne.
Fiets ze maar weer en tot mails!
grtz Helga&Krishna

Helga&Krishna

ha Jer,
nou ik weet niet hoe het weer bij jou onderweg is, maar hier is het echt huilen met de pet op. Met gisteren (zondag) het absolute dieptepunt, de hele dag, maar dan ook echt de hele dag regen, brrrr. We hebben gisteren de laatste dag Tour de France even op tv gezien, maar daar scheen wel de zon. Hoopvol voor jou.
Je hebt er nu bijna 8 weken fietsen opzitten, is je kont al helemaal vergroeid met je zadel?
De fotoos uit Venetiè waren zo leuk om te zien. Ik heb een paar fotoos die bijna hetzelfde zijn in dat boek van 37 jaar geleden! Wij hebben toen gekampeerd in Mestre, zat jij daar ook? Milaan, Turijn, allemaal plekken waar wij ook zijn geweest,leuk!
Ben benieuwd waar je nu bent. Voor ons schiet het nu ook op. Nog ruim twee weken en dan doen we de rugzak om. We hebben een vliegticket Rome gekocht en vandaar uit zien we wel: In ieder geval naar de Abruzzen, heb er zin in!! Misschien zien we elkaar nog voor wij gaan, anders tot mails
grtz Helga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!